söndag 12 maj 2013

Mors dag!

 
Mors dag firas i år den 26 Maj i Sverige. Men här i Österrike, är det Mors Dag idag, den 12 Maj.
Så jag har vaknat till frukost på sängen, och massor av pussar och kramar från mina små barn.
Två superglada barn, mina barn, som slängde sina små armar runt min hals, och sa hur mycket de Ääälssskade mig! Jisses, vilket uppvaknande, hjärtat nästan brister!
Måste ha gjort något bra för att förtjänat detta.

I alla fall, på frukostbrickan var det ägg, yoghurt, och en skink och ostmacka samt ett glas apelsinjos.
Två teckningar och en blomma fick jag av mina små hjärtan!

Blommor i en glassvan


 
 
Senare när jag klev upp, var det ett stort avlångt paket på 2,5 meter, i köket till mig!
Barnen hoppa och studsa av förväntan.
-Vad tror du att det är, mamma?
-Gissa, mamma?
 -Du kommer att bli jätteglad, mamma?
-Öppna nu, mamma!

Fram med saxen för att sprätta upp tejpen. Jag hade inte en blekaste aning om vad det kunde vara. Hjärnan gick i funderingar på en torkvinda (vilket jag hoppades, att det inte skulle vara) eller kanske ställningen till en hängmatta. (Vilket jag mer än gärna hade velat haft) Men det var en utedusch!
Åh, så överraskad och superglad jag blev. Vilken underbart bra present! Jag som hade räknat med ett kort, kanske en teckning och lite kram och pusskalas, och så fick jag allt och lite till!
 
Nä, detta är inget svart enkelt stålrör på mattan, det är våran utedusch...
 
 
Dagen till ära bakade jag en jordgubbstårta som vi åt ute. Ja, barnen åt, men Nova gillar inte jordgubbar, så dem pilla hon bort, och Emina gillar inte grädde, så det skrapa hon bort. Sedan satt barnen 5 minuter vid bordet, innan de sprang iväg och hoppade studsmatta. Fika med barnfamilj!

 
Ja, det var inte bara pussar, presenter och tårtkalas idag, utan lite trädgårdarbete hann vi också med. Halva bambun vid poolen sågades ner, samt den lilla bambun som Jimmy står bredvid på bilden.
Barnen vart överförtjusta i alla hårda bambupinnar som de kunde leka med och jag vart glad över all extra sol vi kommer få vid poolen.
 
 

På eftermiddagen åkte vi till våra vänner som bor här i Linz. Vi sa inget om detta till barnen i förväg, för annars skulle det ha blivit en lång och tjatig väntan tills vi skulle vara där. Så surprise..barnen vart superglada. Barnen lekte och vi vuxna snackade bort flera timmar!

En härlig Mors dag söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar