torsdag 18 oktober 2012

Ser fram emot helgen!

Imorgon ska jag iväg till systembolaget och inhandla lite rött vin, för imorgon kväll ska jag och en väninna ha lite vinkväll. Gott käk som vi "flerbarnsmorsor" givetvis beställer. Allt för att lyxa till det när man har lite egentid med en vän.

På lördag morgonen ska jag upp vid 06.00 för att åka ner till en plats som är underbar att shoppa på. Nämligen Gekås i Ullared! Ja, väninnan får ju köra då, för min promillehalt lär ju inte vara den bästa tidigt på morgonkvisten. Listan är redan skriven, och det är en hel del på den kan jag säga. Jag ska handla alla barnens julklappar och födelsedagspresenter samt mannen julklappar och födelsedagspresenter samt endel kläder och småplock. Sedan hittar man ju alltid massa annat onödigt som man slänger i vagnen, för att det är så billigt och för att "jag vill ha begäret" växer inne i affären. Meeeen denna gång ska jag försöka vara lite ekonomisk.

Vi har somsagt lite annat att lägga pengarna på som tex att köpa ett nytt kylskåp att ta med till Österrike. Skitkylen som finns i det befintliga köket borde inte ens kallas för kyl. Det är en äcklig, extremt liten kyl, till och med mindre än ett halvt kylskåp. Det räcker att vi köper mjölk för hela veckan så har vi fyllt hela kylen. I den här familjen dricker vi ca 12- 14 liter mjölk i veckan. Helt sjukt egentligen, men mycket mjölk går ju åt till matlagningen.

Här är två bilder som jag nyligen tagit, som jag vill visa!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar